نمایشگر جدید OLED سونی ویژه مصارف پزشکی


جهان اطلاعات

جدیدترین مطالب علمی، فناوری وکاربردی جهان

سونی اولین شرکتی بود که در سال ۲۰۰۹ تلویزیون های OLED را وارد بازار کرد. اگر چه این روزها برخی شنیده ها حاکی از آن است که این شرکت حال و روز خوشی ندارد ، اما همچنان به ابداع و نوآوری اش ادامه می دهد. مشکل تلویزیون سال ۲۰۰۹ سونی این بود که صفحه ۱۱ اینچش بسیار کوچک و البته بسیار گرانقیمت بود. و همین باعث شد چندی بعد سونی به دلیل عدم استقبال بازار، تولید آن را متوقف کند.

اگر چه اولین ورود نمایشگرهای OLED سونی به بازار مصرف با شکست روبرو شد، اما این شرکت هنوز در حال تلاش برای بهبود این تکنولوژی و عرضه بهتر آن است. بخش سیستم های پزشکی سونی به تازگی تبلیغ نمایشگر جدید OLED را شروع کرده که اکنون در حال کار بر روی آن است. این نمایشگر 20.5 اینچی قرار است تنها در کنار سیستم های پزشکی مورد استفاده قرار گیرد و احتمالا خبری از فروش جداگانه آن در بازار معمول نمایشگرها نیست.

سونی تا کنون تنها به اعلام اندازه صفحه نمایش، روزولوشن و برخی مشخصات فنی این نمایشگر بسنده کرده و صحبتی در خصوص بخش بازاریابی آن ننموده است. این نمایشگر از پنل های دیود گسیل نور ارگانیک تک رنگ بهره می برد. دلیل تک رنگ بودن آن، استفاده بهتر و به صرفه تر از مانیتور در سیستم های تصویر برداری پزشکی از جمله اشعه ایکس و دیگر شیوه های مرسوم است که به جای رنگ، کنتراست و رزولوشن بسیار بالا در آنها اهمیت دارد.

رزولوشن این نمایشگر قرار است ۲۰۴۸ در ۲۵۶۰ پیکسل باشد و وعده داده شده که عمق و کنتراست خارق العاده ای داشته باشد. قرار است نمونه اولیه این محصول در نشست انجمن رادیولوژیست های آمریکای شمالی در شیکاگو که اواخر ماه جاری میلادی تشکیل می شود، به نمایش در آید. البته هنوز هیچ صحبتی از قیمت احتمالی و زمان فروش این محصول نشده است

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نوشته شده در 11 آذر 1391برچسب:,| ساعت 23:1| توسط حسین رستمی زاده|















قالب جدید وبلاگ پيچك دات نت